Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Ren Kost ApS

Jægergårdsgade 45

8000 Aarhus C

Danmark

Telefonnr.:  86195999

E-mail: renkost@renkost.dk

CVR-nummer:  34605866

Betaling

Vi tager imød følgende kort:
Dankort, Visa/Dankort, VISA Electron, eDankort, MasterCard, Visa, JCB, American Express, Diners

 

Vi tager ikke kortgebyrer ved køb.

 

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  

Fragt

Ordrer sendes med Postnord til hjemmelevering eller pakkeboks.

Leveringstid: 1-5 hverdage

Leveringstider kan være længere til ikke-brofaste øer og til udlandet.

 

Hjemmeleveing:

Op til 2 kg 39,00 kr

Op til 5 kg 60,00 kr

Op til 10 kg 70,00 kr

 

Levering til pakkeboks:

Op til 5 kg 35,00 kr

Op til 10 kg 50,00 kr

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
 
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til renkost@renkost.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 

Ingen fortrydelsesret
Varer med brudt emballage kan ikke fortrydes. Du kan reklamere over produktet som beskrevet i afsnittet 'reklamationsret'.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du skal sende varen retur i den originale emballage. Mangler den originale emballage, vil det medføre værdiforringelse. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Er varen værdiløs efter brug, kan du altså ikke få dine penge retur. Er du uenig i vores værdivurdering, kan du klage til Center for klageløsning.

 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til: Ren Kost ApS, Jægergårdsgade 45, 8000 Aarhus C 

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Skulle du mod forventning opleve fejl eller mangler på varer til husholdningens løbende forbrug i forbindelse med din ordre eller levering, bedes du hurtigst muligt og senest 3 dage fra modtagelse af dine varer kontakte os, via mail eller per telefon, så vi kan rette fejlen. Reklamation over en modtaget vare medfører at vi har brug for at få tilsendt det reklamerede produkt (inkl. emballagen), så vi kan foretage kvalitetsopfølgning samt muligvis videresende varen til vores leverandør. Du bedes derfor undlade at kassere defekte varer eller varer af dårlig kvalitet inkl. emballagen, til du har været i kontakt med os.

 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til: Ren Kost ApS, Jægergårdsgade 45, 8000 Aarhus C
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Du kan også aflevere den personligt på ovenstående adresse. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  
 
Personoplysningerne registreres hos Dandomain A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Virksomheden behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.   


Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: renkost@renkost.dk

Standardfortrydelsesformular

Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende - Hent fortrydelsesformular

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Ren Kost ApS, Jægergårdsgade 45, 8000 Aarhus C, renkost@renkost.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr


 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 10.03.2022